Hos Albatros gør vi alt hvad vi kan for at give dig den bedst mulige rejseoplevelse. Hvis du alligevel er blevet så skuffet over din rejse, at du ønsker at indgive en klage, kan du gøre det på følgende måder:
- Udfyld en formular ved at klikke på "skriv til os". Albatros behandler herefter din klage, hvilket afhængigt af høj- og lavsæson varer 3-6 uger
- Brug EU-kommissionens elektroniske klageplatform på http://ec.europa.eu/odr. Da behandlingen af klager angivet via denne metode foregår via EU-kommissionen, kan vi desværre ikke angive en varighed for behandlingen
Husk at du skal indgive din klage, så snart du konstaterer manglen.
Hos Albatros gør vi alt hvad vi kan for at give dig den bedst mulige rejseoplevelse. Hvis du alligevel er blevet så skuffet over din rejse, at du ønsker at indgive en klage, kan du gøre det på følgende måder:
- Udfyld en formular ved at klikke på "skriv til os". Albatros behandler herefter din klage, hvilket afhængigt af høj- og lavsæson varer 3-6 uger
- Brug EU-kommissionens elektroniske klageplatform på http://ec.europa.eu/odr. Da behandlingen af klager angivet via denne metode foregår via EU-kommissionen, kan vi desværre ikke angive en varighed for behandlingen
Husk at du skal indgive din klage, så snart du konstaterer manglen.
Hvor gælder EU Forordning 261/2004?
- Reglerne for flypassagerers rettigheder gælder, når du flyver fra et af EU forordningens medlemslande, eller du ankommer til et medlemsland med et flyselskab, der er baseret i et medlemsland. EU forordningens medlemslande er alle lande i EU samt blandt andre: Norge, Island, Schweiz, det vestlige Balkan og Tyrkiet.
Som udgangspunkt er der mulighed for at få økonomisk kompensation, hvis du ankommer mere end 3 timer senere til din destination, som følge af at:
- dit fly blev aflyst
- dit fly blev forsinket
- dit fly var overbooket, og du kom ikke med
Hvorvidt du har ret til kompensation afhænger af årsagen til forsinkelsen. Rettighederne til økonomisk kompensation bortfalder således, hvis det er ekstraordinære omstændigheder, der er årsag til forsinkelsen.
Albatros Travel er som rejsebureau ikke omfattet af/underlagt EU Forordning 261/2004, som udelukkende omhandler forholdet mellem den rejsende og flyselskabet, hvorfor der skal klages direkte til flyselskabet, som alene har ansvaret for den korrekte afvikling af flytransporten samt for den bagage, der er i dets varetægt.
EU Forordning 261/2004 kan læses på dansk her:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:DA:HTML
Hvor gælder EU Forordning 261/2004?
- Reglerne for flypassagerers rettigheder gælder, når du flyver fra et af EU forordningens medlemslande, eller du ankommer til et medlemsland med et flyselskab, der er baseret i et medlemsland. EU forordningens medlemslande er alle lande i EU samt blandt andre: Norge, Island, Schweiz, det vestlige Balkan og Tyrkiet.
Som udgangspunkt er der mulighed for at få økonomisk kompensation, hvis du ankommer mere end 3 timer senere til din destination, som følge af at:
- dit fly blev aflyst
- dit fly blev forsinket
- dit fly var overbooket, og du kom ikke med
Hvorvidt du har ret til kompensation afhænger af årsagen til forsinkelsen. Rettighederne til økonomisk kompensation bortfalder således, hvis det er ekstraordinære omstændigheder, der er årsag til forsinkelsen.
Albatros Travel er som rejsebureau ikke omfattet af/underlagt EU Forordning 261/2004, som udelukkende omhandler forholdet mellem den rejsende og flyselskabet, hvorfor der skal klages direkte til flyselskabet, som alene har ansvaret for den korrekte afvikling af flytransporten samt for den bagage, der er i dets varetægt.
EU Forordning 261/2004 kan læses på dansk her:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:DA:HTML
Dagen efter, du kommer hjem fra din rejse, vil du modtage en mail, hvori du kan evaluere din rejse. Hvis du ikke modtager denne mail, vil vi bede dig kontakte vores kundeservice.
Bemærk: Denne mail sendes kun til personen, der har bestilt rejsen.
Dagen efter, du kommer hjem fra din rejse, vil du modtage en mail, hvori du kan evaluere din rejse. Hvis du ikke modtager denne mail, vil vi bede dig kontakte vores kundeservice.
Bemærk: Denne mail sendes kun til personen, der har bestilt rejsen.
På mange af Albatros’ rejser kan du læse anmeldelser fra gæster, som tidligere har været af sted på turen. Vi har valgt at vise anmeldelserne på vores hjemmeside for at hjælpe fremtidige gæster med at vælge den helt rigtige rejse.
Vi viser som udgangspunkt alle de anmeldelser, vores gæster sender ind. Anmeldelser vises uanset, om de er positive eller negative.
Vi samarbejder med den eksterne virksomhed Bazaarvoice, der håndterer indsamlingen af anmeldelser og visningen af dem på vores hjemmeside. Firmaet er din garanti for anmeldelsernes gyldighed, og at der på intet tidspunkt bliver ændret i en anmeldelse.
Vi forbeholder os dog retten til at fjerne en anmeldelse, hvis den bryder med vores retningslinjer for anmeldelser. Det kan f.eks. være en anmeldelse, som er grov i sit sprogbrug eller omtaler en medrejsende på en nedsættende eller anden fornærmende måde.
En afvist anmeldelse vil dog stadig tælle med i den samlede bedømmelse af rejsen.
På mange af Albatros’ rejser kan du læse anmeldelser fra gæster, som tidligere har været af sted på turen. Vi har valgt at vise anmeldelserne på vores hjemmeside for at hjælpe fremtidige gæster med at vælge den helt rigtige rejse.
Vi viser som udgangspunkt alle de anmeldelser, vores gæster sender ind. Anmeldelser vises uanset, om de er positive eller negative.
Vi samarbejder med den eksterne virksomhed Bazaarvoice, der håndterer indsamlingen af anmeldelser og visningen af dem på vores hjemmeside. Firmaet er din garanti for anmeldelsernes gyldighed, og at der på intet tidspunkt bliver ændret i en anmeldelse.
Vi forbeholder os dog retten til at fjerne en anmeldelse, hvis den bryder med vores retningslinjer for anmeldelser. Det kan f.eks. være en anmeldelse, som er grov i sit sprogbrug eller omtaler en medrejsende på en nedsættende eller anden fornærmende måde.
En afvist anmeldelse vil dog stadig tælle med i den samlede bedømmelse af rejsen.
Overvej, hvad du gerne selv ville have vidst, inden du tog afsted.
Fortæl om din oplevelse: hvad var godt, og hvad kan evt. forbedres? Har du gode råd til andre, som skal på samme tur?
Læs evt. hvad andre har skrevet på vores hjemmeside, for at få inspiration til din egen evaluering. En evaluering med billeder giver ofte et bedre indblik i rejsens indhold. Du kan tilføje op til seks billeder, når du evaluerer din rejse.
Overvej, hvad du gerne selv ville have vidst, inden du tog afsted.
Fortæl om din oplevelse: hvad var godt, og hvad kan evt. forbedres? Har du gode råd til andre, som skal på samme tur?
Læs evt. hvad andre har skrevet på vores hjemmeside, for at få inspiration til din egen evaluering. En evaluering med billeder giver ofte et bedre indblik i rejsens indhold. Du kan tilføje op til seks billeder, når du evaluerer din rejse.
Hvis du på din flyrejse eller i en lufthavn har glemt en bog, et par briller eller noget helt tredje, så skal du kontakte flyselskabet eller lufthavnen direkte.
Hvis du har glemt dine ejendele under rundrejsen så kontakt os via denne formular.
Hvis du på din flyrejse eller i en lufthavn har glemt en bog, et par briller eller noget helt tredje, så skal du kontakte flyselskabet eller lufthavnen direkte.
Hvis du har glemt dine ejendele under rundrejsen så kontakt os via denne formular.
Dagen efter du er kommer hjem fra din rejse får du en mail med et link til vores fotokonkurrence.
Dagen efter du er kommer hjem fra din rejse får du en mail med et link til vores fotokonkurrence.